Despre biciclete

Cum imi aleg bicicleta?

Deci te-ai hotarat sa-ti iei bicicleta... usor, nu? te gandesti ca te duci in magazin si alegi una care iti place. Ai putea sa faci asta, dar apoi s-ar putea sa n-o folosesti... De ce?

În primul rând trebuie sa te hotarasti ce-ti doresti sa faci cu bicicleta ta. Astfel încât: 
- daca vrei sa te dai off-road, pe munti, dealuri, drumuri forestiere, etc - alege un mountain bike (MTB)
- daca vrei sa combini orasul cu ceva drumuri putin denivelate - alege o bicicleta hibrida (ciclo-cross) - daca doar vrei sa te dai prin oras sau parc - alege o bicicleta urbana (city bike) 
- daca iti place viteza si vrei sa faci foarte multi kilometri pe sosea - alege o cursiera (street bike sau road bike).
- daca vrei sa treci la nivelul urmator si sa incerci sporturile extreme - in functie de ce-ti place - alege un BMX, DirtJump, Downhill sau Trial

Hai sa vorbim putin despre fiecare in parte:

Biciclete de oras (City-bike):

Daca doriti o bicicleta pentru a va deplasa in oras, city bikes sunt cea mai buna solutie. Multi cumparatori aleg gresit bicicletele de munte (MTB) crezand ca vor merge si pe drumuri de pamant, acest lucru intamplandu-se foarte rar. In niciun caz sa nu preferati bicicleta de munte pentru a va deplasa pe asfalt, deoarece MTB-urile nu au fost proiectate pentru sosea, iar suspensiile chiar daca va ofera un grad de confort in plus, va pot dezechilibra, iar in panta va vor consuma mai multa energie pentru urcare.

Daca vreti amortizare a socurilor, puteti sa va cumparati o sa cu suspensie in tija pentru bicicleta dvs de oras. Bicicletele de oras au rotile de 28"(inch), in comparatie cu alte biciclete, utlizand mai putina energie pentru aceeasi distanta rulata si sunt echipate pentru circulatia legala si curata in oras (aparatori pentru roti si lant, stopuri si far).

Ciclistul de oras are o pozitie dreapta, dispunand de un ghidon ridicat, deseori mai inalt decat saua. Durerile de spate si de ceafa sunt inexistente, iar campul sau de vizibilate este excelent. Seile bicicletelor de oras sunt late si confortabile. Cand pedalam, mainile sunt aproape intinse si spatele nu este adus ca si la bicicletele de munte sau de sosea.

Biciclete hibride (Ciclo-cross, hybrid sau trek):

Bicicleta hibrida poate fi o alternativa la bicicleta de oras, ea putand sa se deplaseze si pe drumuri de teren mai putin accidentate. Pozitia la ghidonul unui ciclo-cross este si ea hibrida, intre MTB si city-bike.

Biciclete de teren (mountain bike sau MTB):

Bicicletele de munte au fost create sa circule pe trasee off-road si sa acopere nevoi incepand de la simple plimbari in natura, pana la urcari si coborari de pante abrupte. Sunt usoare, foarte rezistente la trepidatii si au cauciucuri late cu margini consolidate. In sistemul de transmisie vom gasi 21 pana la 27 de viteze cu ajutorul carora vom putea urca inclinari foarte mari de teren cu o usurinta aparte. Rotile lor au un diametru de 26”

Cand ne hotaram sa cumparam o bicicleta de munte, nu trebuie sa ne lasam influentati de aspect sau brand, ci mai mult de echiparea tehnica a acesteia. Pentru mai multe detalii consultati specialistii din magazinele de biciclete, sau internetul.

Cursiere (Road-Bike sau Street-Bike):

Caracterul bicicletei este sa se miste repede si sa acopere distante mari cu cat mai putin efort. O bicicleta de drum este un instrument sportiv, existand ca sa va dezvoltati rezistenta. Aceasta inseamna ca pozitia corecta este stabilita in functie de aerodinamica, fiind deci incomoda. Cu cat s-a facut o alegere buna la cadru si acesta este potrivit perfect cu conformatia corpului, cu atat mai sanatos va veti antrena si va veti adapta la aceasta. 

BMX, DirtJump, Trial, Downhill

Bicicletele pentru sporturile extreme apar ca o dezvoltarii tale ca biciclist. Trebuie sa ai o inclinatie asupra uneia dintre probe, iar aceasta apare in timp, sau niciodata. Achizitionarea de astfel de biciclete se presupune a se face in cunostinta de cauza iar acesta fiind un ghid pentru incepatori, momentan nu vom da alte informatii.

Alte chestiuni:

Pe o bicicleta trebuie sa stai comod, de la o alegere proasta a cadrului bicicletei pot sa te doara spatele, genunchii sau gleznele. În ceea ce priveste dimensiunile bicicletei, aceasta trebuie sa fie în functie de greutatea si înaltimea ta. Dupa ce te-ai hotarat asupra unui model de bicicleta, consulta angajatii magazinului de unde o procuri, sau internetul (site-ul producatorului), pentru a afla marimea cadrului care ti se potriveste. Marimea "M" de la un brand, nu este neaparat aceeasi cu "M"-ul altui producator, la fel cum marimea cadrului de MTB nu este aceeasi cu al unei cursiere.

Lucrurile devin mai complicate la alegerea accesoriilor bicicletei dar pentru acest lucru va puteti documenta in reviste de specialitate, pe internet sau chiar la magazinul de unde doriti sa achizitionati bicicleta.

Alta parere puteti gasi AICI.

 

surse: evz.ro, freerider.ro, softpedia.com

Suntem pe Strava

Sponsori

© 2017 Clubul de Ciclism Galați. Toate drepturile rezervate. Utilizează machetă dezvoltată de către JoomShaper